Când discutăm despre SEO WordPress, specialiștii din domeniu cunosc cât de importantă este cercetarea de cuvinte cheie. Dar, câți din ei au auzit de cuvinte cheie negative? Și mai provocator, câți din ei folosesc aceste resurse importante pentru promovare web.
Utilizarea cuvintelor cheie negative în cadrul campaniilor dvs. publicitare este crucială în optimizarea PPC. Reprezintă o nișă din traficul de pe website, ce poate genera conversii, altfel nebănuite.
Poate permite unui agent de publicitate un control mai mare asupra campaniei sale, afișând anunțuri numai către utilizatorii care au cea mai mare probabilitate să conducă la o vânzare sau o conversie. Poate duce la creșterea valorii CTR de la cei mai importanți clienți, reducând totodată costul general al campaniei.
Care sunt cuvinte cheie negative?
Cuvintele cheie negative sunt termeni de căutare în cadrul campaniilor de publicitate cu căutare plătită, pentru care NU doriți să fie afișată reclama dvs.
De exemplu, dacă faceți publicitate unui „computer desktop”, nu ați dori să faceți publicitate cuiva care dorește să cumpere un „laptop”. Ați include „laptopul” în lista dvs. de cuvinte cheie negative.
Utilizări importante pentru cuvintele cheie negative
Există câteva aspecte importante atunci când vom implementa o campanie PPC. Aspectele acestea au aplicații diferite, care se vor completa reciproc.
Prin derularea unei campanii PPC vă doriți ca anunțul dvs. să ajungă la publicul cel mai relevant. Uneori, acest obiectiv poate fi atins prin excludere. Pare simplu, dar nu întotdeauna este ușor de efectuat.
Direcționarea unui public relevant
Primul și potențial evident, pentru utilizarea cuvintelor cheie negative este de a elimina căutătorii care nu caută produsul pe care îl comercializați.
De exemplu, am căutat „locuri de muncă ale agențiilor PPC” în Google. Primul rezultat publicitar plătit este de la o agenție de marketing digital. Reclama este destinată serviciilor PPC direcționate către întreprinderile care caută un preț. Acest rezultat nu ar fi relevant pentru o persoană în căutarea unui loc de muncă (se pare că agențiile chiar primesc cuvintele cheie negative greșite!).
Această căutare a dus la faptul că, agentul de publicitate pierde bugetul de publicitate inutil și utilizatorul de căutare a ajuns la un rezultat inutil.
Prin includerea unor termeni precum „carieră”, „loc de muncă” și „locuri de muncă” într-o listă negativă de cuvinte cheie, această problemă este ușor prevenită.
Anunțul nu va apărea niciodată pentru persoanele care caută acești termeni în interogare. La rândul său, aceasta va duce la creșterea ratelor de click (CTR) și reducerea costurilor de marketing.
Iată câteva exemple de cuvinte cheie negative legate de job:
- loc de muncă;
- locuri de muncă;
- angajarea;
- stagiu;
- intern;
- recrutare;
- salarii;
- salariu;
- închiriere;
- carieră;
- cariere;
- deschideri
- ocupație.
Direcționarea celor mai valoroase audiențe
Cuvintele cheie negative pot fi utilizate pentru a direcționa cel mai mare public de conversie către un anumit produs sau serviciu. S-ar putea ca un utilizator să caute un produs, dar include un termen specific care face ca produsul dvs. să fie mai puțin relevant.
Cele mai frecvente cazuri sunt cuvintele cheie care evidențiază prețul (de exemplu, „gratuit”, „ieftin” sau „cost redus”). Dacă aveți un produs sau serviciu scump, s-ar putea să nu fie eficientă publicitatea către utilizatorii care caută alternative mai ieftine.
Să luăm un exemplu concret pentru situația despre care discutăm. O plantă cu ghiveci de 500 de RON apare ca anunț pentru interogarea „plante la prețuri ieftine”.
În mod cert, utilizatorul cel mai probabil nu caută un produs atât de scump. Probabilitatea să facă click pe acest anunț și să facă o achiziție este foarte mică.
Acest anunț pierde și mai multă valoare, deoarece este afișat cu alternative mai „ieftine”.
Din nou, cuvintele cheie negative vin la salvare! Pur și simplu adăugați cuvinte cheie, cum ar fi „ieftin”, „gratuit” și „costuri reduse” la lista dvs. de cuvinte cheie negative. În acest fel, anunțurile nu vor fi afișate pentru utilizatorii care caută acești termeni.
Iată câteva exemple de cuvinte cheie negative legate de costuri:
- liber;
- cost scăzut;
- preț scăzut;
- afacere;
- ieftin;
- cele mai ieftine;
- reducere.
Direcționarea copiei anunțurilor către anumite audiențe
Imaginați-vă că gestionați o campanie publicitară de căutare pentru o instituție de învățământ precum o universitate. Mai puțin contează dacă campania este națională sau internațională.
Este posibil să aveți două campanii diferite: „cursuri de doctorat” și „cursuri de masterat”. Nu ați dori să se afișeze anunțuri de curs de doctorat pentru utilizatorii care caută în mod special cursurile de master sau de licență. Acest lucru nu ar fi relevant pentru acești utilizatori și ar duce la un CTR scăzut și la un buget irosit.
În campania dvs. de cursuri de doctorat, puteți include cuvinte cheie negative, cum ar fi „licențiat”, „licență” și „master”. În acest fel veți împiedica afișarea anunțurilor dvs. pentru utilizatorii care caută acești termeni.
Evitarea problemelor de PR
Unele cuvinte cheie nu sunt pur și simplu bune pentru a fi asociate alături de marca dvs. Adăugarea de cuvinte cheie potențial sensibile sau pentru adulți la lista dvs. de cuvinte cheie negative ar putea preveni eventualele greșeli de PR.
În acest mod veți evita afișarea anunțului atunci când întrebarea de căutare este problematică. Pe termen lung scăpați de o problemă de digital PR. Imaginea va afecta modul în care sunteți privit de piață.
Cum puteți găsi cuvinte cheie negative cu Google AdWords
Cel mai simplu mod de a găsi cuvinte cheie potențiale pentru a fi adăugate la lista dvs. de cuvinte cheie negative în Google AdWords este:
- În campanii, selectați cuvinte cheie în coloana din stânga;
- Selectați fila termenilor de căutare, care este afișată deasupra graficului;
- Puteți vedea ce fraze de căutare au afișat anunțurile. Dacă vedeți un termen de căutare care nu este relevant pentru campania dvs., notați-l;
- În mod alternativ, puteți selecta termenul de căutare exact și adăugați-l ca, cuvânt cheie negativ, fie în campanie, grup de anunțuri sau într-o listă de cuvinte cheie existente.
Dacă începeți o nouă campanie, nu ezitați să folosiți exemplele pe care le-am oferit anterior în acest articol pentru cuvinte cheie negative generale. Cu toate acestea, nu inserați o listă uriașă de cuvinte cheie negative. Asigurați-vă că sunt relevante pentru campania pe care doriți să o derulați.
Cum să adăugați cuvinte cheie negative la Google AdWords
După ce aveți lista de cuvinte cheie negative, va trebui să le adăugați la campaniile dvs. Pe Google AdWords există câteva moduri diferite de a face acest lucru.
Utilizați modalitatea care este cea mai potrivită pentru campania dvs. Dacă derulați mai multe campanii, verificați ca acestea să nu concureze reciproc pentru anumiți termeni.
Adăugați cuvinte cheie negative la o listă universală
Crearea propriei liste de termeni și adăugarea acesteia la lista universală de cuvinte cheie negative în Anunțurile Google vă pot economisi timp. Aceste liste ar trebui să includă cuvinte despre care știi că nu vor fi utilizate în majoritatea scenariilor. După ce lista a fost făcută, le puteți adăuga cu ușurință într-o campanie curentă sau grup de anunțuri.
a – În primul rând, faceți click pe instrumente și setări în partea dreaptă sus și navigați la „Liste negative de cuvinte cheie” din secțiunea „bibliotecă partajată”.
b – Apăsați butonul + și începeți să adăugați cuvintele cheie negative pe listă. Puteți adăuga apoi lista la campaniile pe care le alegeți.
Adăugați cuvinte cheie negative la campaniile sau grupurile de anunțuri individuale
Poate doriți doar să adăugați cuvinte cheie negative individuale la o campanie sau grup de anunțuri individuale.
a – Selectați o campanie sau un grup de anunțuri și faceți drumul spre partea stângă a ecranului și selectați din nou „cuvinte cheie”.
b – Pe partea de sus, selectați „Cuvinte cheie negative” și apăsați butonul +. Se va afișa o listă unde puteți adăuga individual cuvinte cheie negative sau puteți selecta una dintre listele universale pe care le-ați creat anterior.
Asigurați-vă că includeți opțiunile de potrivire a cuvintelor cheie în cuvintele cheie negative pentru a vă ajuta să obțineți mai mult control asupra anunțurilor de căutare. Opțiunile de potrivire a cuvintelor cheie sunt adăugate la cuvântul cheie pentru a permite motorului de căutare să înțeleagă cum să vă trateze cuvântul cheie.
Aceste opțiuni pot fi utilizate atât în cuvinte cheie normale, cât și în cuvinte cheie negative. De exemplu, dacă includeți „pantofi” în cuvintele cheie în lista dvs. de cuvinte cheie negative, Google ar putea omite anunțul din interogările de căutare care includ sinonime, cum ar fi „cizme”.
Adăugarea termenului în lista de cuvinte cheie negative astfel: „încălțăminte”, ar însemna că anunțurile dvs. vor fi omise din interogările de căutare care includ în special încălțăminte.
Gânduri finale
După cum vedeți, utilizarea unor termeni negativi în campaniile dvs. de publicitate de căutare este o etapă crucială pentru o campanie de succes.
Acestea pot fi utilizate ca un instrument puternic în colectarea de produse de calitate și în creșterea valorilor CTR pe anunțurile dvs.
Campaniile de publicitate ar putea sfârși în a cheltui inutil, conducând trafic de valoare mică sau într-un dezastru de PR. Asigurați-vă că vă petreceți timp curățând cu atenție lista pentru fiecare dintre campaniile dvs. pentru a profita la maximum de bugetul publicitar.
Cu toate acestea, nu te înnebuni prea mult cu cuvintele cheie negative. Includerea cuvintelor cheie relevante în lista de cuvinte cheie negative ar putea duce la reducerea semnificativă a acoperirii anunțurilor dvs.
Luați în calcul opțiunea de a consulta un specialist PPC când doriți să derulați o campanie de acest gen. Veți economisi nu doar timp, dar și o parte din bugetul destinat pentru marketing online.
Urmăriți cele mai importante valori SEO pentru a putea adapta campania dacă este nevoie. Căutarea vocală și personalizarea sunt alți doi factori importanți atunci când planificați o strategie pentru o campanie plătită.