Tendințele de marketing digital se schimbă și evoluează în fiecare an. Aceasta înseamnă că este extrem de important pentru afacerea dvs. să se adapteze.
Fără o strategie digitală clară, riscați ca marca dvs. să rămână în urmă și să pierdeți potențiali clienți. Să rămâneți la curent cu aceste modificări, vă poate oferi mărcii dvs. un avantaj competitiv, permițând creșterea și noi clienți.
Forme de conținut pentru marketing digital în 2020
Pe măsură ce formele tradiționale de publicitate digitală devin tot mai saturate și mai costisitoare, întreprinderile trebuie să se uite la forme noi de publicitate.
Acestea devin din ce în ce mai populare prin conținut. Pot fi folosite pentru a câștiga un avantaj competitiv și a evita prețurile publicitare în creștere în marketing digital. Orice industrie în creștere va atrage după sine și o creștere de prețuri.
Blog-uri
Blogurile vor fi în continuare o modalitate excelentă, în 2020, de a obține conținut bogat și util pe website. Blogurile pot ajuta potențialii clienți să vă cunoască mai bine și să înțeleagă obiectivele generale și obiectivele afacerii dvs.
Blogurile oferă o modalitate excelentă de a îmbunătăți și clasamentul în paginile cu rezultate.
Google devine mai obsedat de conținutul de înaltă calitate, care oferă răspunsuri la întrebările utilizatorilor. Dacă postările dvs. de pe blog furnizează acest lucru, este probabil ca paginile să fie mai ridicate pentru termenii de căutare vizați.
Podcast-urile
Podcast-urile sunt în mediul online de ceva timp. Devin tot mai populare pentru un public mai larg, mai mainstream. În 2015, 49% din populația americană a spus că este familiarizată cu podcastingul.
Aceasta a crescut la 70% în 2019. Această tendință va continua să crească până în 2020, deoarece platforme precum Spotify cresc disponibilitatea podcast-urilor pentru utilizatorii lor.
Planificarea și comercializarea propriului podcast poate oferi afacerii tale un avantaj uriaș față de concurenți datorită potențialului neexploatat.
Podcast-urile vă oferă un control complet asupra unei platforme pentru a vă angaja publicul existent, conectând utilizatorii la brandul dvs. fără a fi nevoie să cheltuiți bani pentru campanii de remarketing și branding.
Video și transmisiile live
Livestreaming-ul a explodat în popularitate în ultimii doi ani. Utilizatorilor le place să urmărească conținutul în timp real, deoarece oferă un sentiment de conectivitate pe care nu îl puteți obține de la alte forme de conținut.
Frumusețea live streamingului este că îl puteți transforma în conținut video, fie sub formă de fragment, fie în totalitate, pentru a-l utiliza pentru marca dvs. după finalizarea transmisiei.
Urmăritorii tăi vor vedea mai puțin conținutul tău în 2020
O tendință din ce în ce mai mare în platformele sociale sunt schimbările algoritmice. Noile formule vor arăta doar conținutul pe care platforma îl consideră relevant pentru comunitatea ta. În trecut, urmăritorii tăi puteau găsi orice încărcare nouă în fluxul lor, cu toate acestea, deja nu mai este cazul.
Pe platforme precum Instagram, LinkedIn, Facebook și chiar YouTube, doar o mică parte din urmăritorii tăi vor vedea conținutul tău apărut pe feed-ul lor în funcție de nivelul lor de implicare. Aceste platforme sociale folosesc mai multe „imobiliare” pentru a plasa reclame.
Din cauza lipsei de spațiu, platformele de socializare trebuie să înlăture un conținut organic în favoarea conținutului pe care aceste platforme îl consideră mai relevant pentru interesele utilizatorului.
În 2020, ar trebui să urmărești să crești calitatea și implicarea pe fiecare dintre postările tale pe social media.
Pentru a contracara algoritmul care favorizează anunțurile, trebuie să crești implicarea. Utilizați termenii de „apel la acțiune” pentru a încerca să creșteți implicarea generală pentru fiecare bucată de conținut. În acest fel, ar trebui să crească proporția conținutului care este servit adepților dvs.
Marketing digital și tendințele PPC în 2020
Publicitatea folosind platforme online este o metodă extrem de eficientă pentru a conduce clienți noi și a crește website-ul. Cu toate acestea, am observat o creștere treptată a costurilor pe click de-a lungul anilor.
Considerăm că această tendință va continua să crească în 2020. Motivul principal pentru această creștere lentă este faptul că există pur și simplu mai multă concurență din partea brandurilor care doresc să plaseze reclame pe aceste platforme.
Platformele de publicitate digitală acționează ca o piață, ceea ce înseamnă că, cu cât sunt mai multe persoane care licită pe anumite cuvinte cheie, cu atât devin mai scumpe.
Termenii, cum ar fi „asigurarea de viață”, generează conversii de înaltă calitate și valoroase. Aceasta duce la creșterea concurenței pentru aceste cuvinte cheie. Mai multă concurență înseamnă un cost mai mare pe click.
După cum puteți vedea din pagina cu rezultatele căutării, rezultatele organice se găsesc sub lista plătită. Aceasta obligă firmele care doresc să se clasifice pentru cuvântul cheie „asigurare de viață” din partea de sus a paginii cu rezultatele căutării să plătească pentru publicitate.
Este o competiție care crește constant.
Această idee de concurență se traduce într-un mediu mai mare de publicitate digitală. Întreprinderile din toate industriile realizează beneficiile publicității online. Își plătesc locul în rezultatele căutării. Aceasta crește costul general pe click în timp. Importanța PPC și concurența pentru a obține un nivel ridicat vor continua să crească în viitor.
Căutare vocală
În ultimii ani, căutarea vocală a luat ființă și a obținut o tracțiune incredibilă. În cazul în care acest lucru a început doar pe smartphone-uri, introducerea asistenților vocali digitali, cum ar fi Amazon și Google Home, a văzut această tendință excelentă.
Acest lucru afectează modul în care va fi gândită strategia de marketing digital.
Utilizatorii vor pune adesea o întrebare pe toată durata când spun cu voce tare, spre deosebire de introducerea unei selecții mai condensate de cuvinte cheie într-un motor de căutare. Ca răspuns, Google și alte platforme se îndepărtează de operarea ca motor de căutare și, în schimb, devin motoare cu răspunsuri la întrebări.
Mărcile trebuie să se gândească cu atenție modul de optimizare SEO și la cuvintele cheie pe care le vizează pentru anunțurile plătite. Este nevoie de această adaptare pentru a rămâne în conformitate cu acest ultim comportament al consumatorilor în căutare.
Marketing prin automatizare și învățare automată
Noii algoritmi pot ajuta la activarea micro-direcționării la nivel granular, reducând la minimum nivelul dvs. de buget PPC, care se va pierde la transmiterea unui mesaj adresat persoanelor greșite.
Învățarea automată poate fi utilizată pentru profilarea avansată a utilizatorilor, pentru a îndrepta întotdeauna anunțurile către publicul cel mai potrivit pentru conversii.
Optimizarea cheltuielilor publicitare în timp real.
De multe ori, marketerii nu au timp care să le permită să ajusteze și să optimizeze fiecare campanie pe care o desfășoară în fiecare zi. Cu toate acestea, automatizarea în acest domeniu intră în joc cu algoritmi utilizați pentru a optimiza alocarea și vizarea zilnică a cheltuielilor pentru a obține un ROI mult mai mare.
Social media pentru generațiile viitoare
Trecând în 2020, platforme precum TikTok, Snapchat și Pinterest vor deveni platforme cheie pentru a ajunge la generația Z. Potrivit Federației Naționale de Retail din Marea Britanie, această generație deține 44 de miliarde de dolari în putere de cumpărare.
Din cauza lipsei de loialitate consacrată de marcă, sunt mai ușor de convertit decât consumatorii mai în vârstă. Deci sunt oameni de care vrei să fii conștient! Există rețele de social media care au un potențial enorm pentru branduri.
Tik-Tok
TikTok oferă brandurilor șansa de a fi creativ într-un mod în care nu au mai fost în trecut. Branduri precum Mac Cosmetics au fost inițiali adoptatori care au încercat deja platforma TikTok anul trecut.
Este de așteptat să devină o mișcare cheie în 2020, cu oferta sa de videoclipuri în formă scurtă care atrag atenția publicului mai tânăr. Îți permite un format de conținut, care poate deveni viral într-un timp foarte scurt.
Snapchat
Snapchat este actualul dominator din cele trei platforme menționate, cu 2 milioane de instantanee trimise în fiecare minut. Aproximativ 55% dintre utilizatori văd povești de la mărci pe care le urmăresc.
Deși a avut o direcție neplăcută, se spune că va face o revenire și va fi o platformă extrem de utilă anul acesta. Nivelul de implicare cu mărcile este mult mai mare decât în majoritatea celorlalte rețele de socializare.
Fanii și urmăritorii urmăresc de fapt anunțuri video întregi pe Snapchat
De asemenea, Snapchat permite funcții precum etichete de locație, filtre și chiar filtre de realitate augmentată personalizate, toate putând fi marcate! Cu aceste caracteristici, utilizatorii devin ei înșiși promotorii mărcii către prietenii lor din rețea.
Pinterest este una dintre cele mai subestimate și subutilizate platforme de social media de către mărci pentru marketing digital. Poți fi surprins să știi că, în ceea ce privește generarea traficului de trimitere pe rețelele de socializare către website-uri conectate de pe acesta, Pinterest vine pe locul doi, bătut doar de Facebook!
Deși poate necesita o poziție creativă diferită față de celelalte platforme, o strategie Pinterest bine gândită, în concordanță cu identitatea generală a mărcii dvs. poate aduce rezultate uriașe.
Marketing digital prin publicitate pe Amazon
Amazon are o abilitate unică de direcționare pentru a segmenta utilizatorii în funcție de obiceiurile de cumpărare de e-commerce. Atunci când vine vorba de reclame despre produse, această platformă va deveni un jucător major. Vizează consumatorii mai departe în pâlnia de cumpărare.
Vizează persoane care caută să cumpere nu numai ce căutau inițial.
Amazon își va folosi din ce în ce mai mult potențialul oferind spațiu publicitar pe numeroase platforme populare: Amazon.com, aplicația mobilă Amazon, Twitch, IMDb TV și dispozitive precum Fire TV și Echo.
Tendințe de optimizare pentru motoarele de căutare în 2020
După cum bine știe orice agenție SEO, domeniul SEO este în continuă schimbare. Este vital să rămâneți la curent cu aceste modificări. Veți putea direcționa cât mai eficient eforturile dvs. de marketing digital.
Optimizați pentru utilizatori
Google a lansat, în octombrie 2019, cea mai mare schimbare în „Căutare” din ultimii 5 ani prin BERT. Google a declarat că nu puteți optimiza pentru BERT.
Sfatul lor este să scrieți conținutul dvs. pentru utilizatori. Acest lucru înseamnă că, cercetarea prin cuvinte cheie ar putea deveni învechită și, în schimb, creatorii de conținut ar trebui să discute mai mult cu publicul lor pentru a înțelege ce conținut caută.
Conținutul va trebui să fie scris cu adevărat în intenția utilizatorului, mai degrabă decât doar șiruri pe care un utilizator le poate căuta, a spus Schwartz.
Instrumentele de cercetare a cuvintelor cheie pot deveni chiar mai puțin relevante cu setul de date primar pentru crearea de conținut provenind din interogările sugerate.
În 2020, companiile cu adevărat inteligente se vor ridica de la birourile lor pentru a vorbi cu clienții, astfel încât să poată afla ce vor cu adevărat publicul lor de la ei.
Marketing digital prin respectarea liniilor directoare E-A-T
În 2020, Google va continua să recompenseze website-urile care respectă liniile directoare E-A-T (expertiză, autoritate și încredere). Dacă ați fost lovit de o actualizare a algoritmului și vă întrebați de ce, acesta ar putea fi motivul.
Știm că sunt niște criterii greu de atins. Necesită eforturi constante și multiple verificări. Beneficiile pe care le puteți culege în timp de pe urma acestor linii directoare vor genera vânzări nebănuite.
Viteza website-ului
Viteza website-ului este cu siguranță unul dintre cei mai importanți factori SEO. Va fi și mai importantă în 2020, datorită eforturilor Google și sprijinului constant acordat webmasterilor pentru îmbunătățirea timpului de încărcare a website-urilor.
Dacă doriți să aflați mai multe despre viteza website-ului, cum să o măsurați și cum să o îmbunătățiți, puteți să consultați și alte articole dedicate în acest sens pe blogul nostru.
SEO mobil
Gândiți-vă la acest lucru: în 2019, 80% dintre utilizatorii de Internet au folosit un dispozitiv mobil pentru a naviga pe internet. Odată cu implementarea Google, indexarea primară pentru mobil, fără îndoială, mobilul va rămâne extrem de important în 2020.
Recomandarea noastră este de a optimiza pentru mobil-mai întâi și apoi pentru desktop. Știți de unde să începeți? Începeți prin verificarea dublă a secțiunii „Utilizabilitate mobilă” din Google Search Console și asigurați-vă că nu există erori.
Datele structurate pot fi utile pentru marketing digital
De asemenea, datele structurate evoluează foarte rapid. Google este hotărât să găsească noi modalități de a oferi răspunsul corect în format bogat la întrebările utilizatorului.
Optimizarea conținutului cu cea mai recentă marcare a schemelor va fi esențială pentru a rămâne în joc. Analiza datelor poate furniza informații foarte utile pentru strategia SEO.
Marketing prin optimizarea entității
Google folosește entități pentru a înțelege relația semantică dintre interogarea de căutare și conținutul indexat. Totul, pentru a oferi răspunsul cel mai relevant utilizatorului.
Scrierea în jurul unor entități apropiate semantic ajută la o mai bună răspundere la călătoriile utilizatorilor nu doar printr-un conținut mai bun, ci și, printr-un conținut pe care Google îl poate vedea. Obțineți în acest fel un rezultat de poziționare bun.
Google snippets (fragmente de conținut)
Am observat o creștere a utilizării fragmentelor prezentate în paginile cu rezultate Google. Este foarte important ca SEO să fie cu ochii pe aceste oportunități în 2020.
Fragmentele prezentate apar în SERP pentru tot mai mulți termeni de căutare pe măsură ce trec anii. Multe întrebări răspund în pagina cu rezultatele căutării, fără ca utilizatorul să fie nevoit să facă click pe o pagină web.
Căutați înălțimea unei celebrități? Google va afișa asta pentru dvs. fără a fi nevoie să vă aventurați mai departe. Acest lucru afectează cumva CTR-ul, întrucât utilizatorul nu dorește să exploreze mai departe. A găsit deja răspunsul pe care îl căuta.
Cu toate acestea, există o oportunitate din ce în ce mai mare pentru SEO de a încorpora fragmente câștigătoare în strategia online. Multe interogări mai lungi (de exemplu, cum să …) vor afișa un alt tip de fragment prezentat pe pagina de rezultate. Aceste fragmente arată o cantitate mică de informații referitoare la interogare.
Câștigarea acestor tipuri de fragmente va fi extrem de utilă. Majoritatea informațiilor nu pot fi incluse în fragmentul care solicită utilizatorului să facă click pe website pentru mai multe informații.
În general, platformele încearcă să obțină mai mult control asupra conținutului partajat utilizatorilor săi. În acțiunile de marketing digital, trebuie să conducem clienții către propriile platforme pentru a obține o parte din acest control și pentru a ne asigura că potențialii clienți văd conținutul nostru.