Rețele sociale, cum afectează procedura de optimizare SEO

Rețele sociale, cum afectează procedura de optimizare SEO. Comunicarea prin intermediul social media a evoluat foarte mult în ultimii zece ani.

S-au transformat de la simpli mesageri în niște fiare puternice. Aceste rețele sociale sunt unele dintre cele mai bune și mai eficiente metode de promovare a produselor. Puteți ajunge la audiențe vaste din toată lumea, dintr-un click.

V-ați întrebat dacă preferințele, distribuirile și comentariile joacă un rol? Vă ajută în îmbunătățirea pozițiilor dvs. de clasare în Google? Aceasta este o întrebare arzătoare pe care îl primește Google destul de des.

Cum pot afecta aceste rețele sociale partea de optimizare SEO?

Răspunsul simplu este următorul. Social media și optimizarea SEO lucrează împreună, în tandem, pentru a oferi publicului valoare.

Cu toate acestea, probabil că doriți să „săpați” mai adânc. Vreți să aflați cum interacționează aceste rețele sociale și diverse strategii SEO.

În acest articol de pe blog vom discuta despre modul în care social media afectează SEO. Vedem și cum puteți să vă optimizați website-urile pentru socializare, în beneficii SEO.

Rețele sociale prin cunoașterea pulsului audienței

Pe scurt, semnalele sociale reprezintă o valoare integrantă. O valoare a modului în care oamenii interacționează cu conținutul unei mărci pe platformele de socializare.

Semnalele sociale includ toate acțiunile care definesc implicarea utilizatorilor. Recenzii, aprecieri, comentarii, voturi distribuiri, link-uri etc.

Pentru motoarele de căutare, valorile comportamentale ale utilizatorului includ semnalele sociale. Acestea sunt esențiale pentru determinarea relevanței unei pagini în interogarea de căutare.

Ideea principală aici este următoarea. Cu cât conținutul este mai distribuit și apreciat, cu atât e mai mare calitatea și valoarea. În acest mod, crește relevanța și, prin urmare, clasamentul în SERP.

În esență, aceste rețele sociale au devenit o parte integrantă a vieții online. Au schimbat complet modul în care comunicăm și luăm decizii.

Adăugarea de semnale sociale la algoritmii de căutare și clasare reprezintă următorul pas evolutiv logic. Trebuie să ne asigurăm că noi, ca cititori, obținem cel mai bun conținut.

Un studiu a constatat că există o corelație puternică între activitatea de social media și clasamente. Dar semnalele sociale nu sunt încă pe lista de factori de clasare de la Google.

Cum influențează direct semnalele sociale optimizarea SEO

Beneficii SEO care apar din acțiunile imediate ale utilizatorilor pe diverse rețele sociale:

Conducerea traficului de pe rețele sociale înapoi pe website

În 2020 există peste 3,4 miliarde de utilizatori de social media pe tot globul. Reprezintă un mare potențial pentru a conduce traficul social pe website-ul dvs. La rândul său, vă poate îmbunătăți clasamentele în Google.

Se poate întâmpla asta în cazul în care conținutul dvs. este de înaltă calitate. Astfel, se petrece mai mult timp pe website, se distribuie conținut și se discută pe alte website-uri.

Numărul de aprecieri, urmăritori și distribuiri sunt un indiciu al calității

Aceste valori sunt semnale de implicare socială. Transmit motoarelor de căutare ca Google sau Bing cât de interesant și relevant este conținutul unei pagini.

Adăugați o pictogramă de distribuire în conținutul dvs. care afișează statistici specifice. Puteți încuraja cititorii să continue să citească sau chiar să se angajeze cu acesta.

Sunt importante cât mai multe legături de socializare în conținutul dvs. bazat pe SEO. În acest mod, este mai credibil pentru motoarele de căutare. Implicarea comportamentală pozitivă a utilizatorului poate afecta, de fapt, optimizarea SEO.

Creșterea căutărilor locale cu recenzii pozitive din Yelp și Google Local

Conduceți o companie mică sau de servicii SEO care operează la scară redusă? Includeți compania dvs. în listările de afaceri locale și obțineți citări nume-adresă-număr de telefon.

În acest mod, vă puteți stimula șansele de a apărea în căutările organice locale. Pentru rezultate maxime, asigurați-vă că informațiile dvs. sunt consecvente și complete pe internet.

Recenziile sunt, de asemenea, un factor uriaș în marketing digital pentru SEO local. Sunt foarte apreciate de către motoarele de căutare.

Acestea reprezintă 13% din factorii de clasare pentru căutările locale și 7% pentru căutările generale. Google afișează recenzii de pe website-uri de rețele sociale precum Facebook și Yelp în SERP.

Îmbunătățirea autorității cu tweet-uri care menționează link-ul website-ului

Bing susține că are în vedere numărul de tweet-uri și retweet-uri care conțin o legătură. De asemenea, se uită și la autoritatea de pe Twitter a utilizatorului care a distribuit link-ul.

Bing procesează în jur de 24% din căutările din SUA. Privește aprecierile sociale și distribuirile ca un factor de clasare directă. În plus, legăturile sociale pot fi considerate backlink-uri de calitate, afectând rangul unei pagini.

Atragerea motorului de căutare cu link-uri în postări noi

Motoarele de căutare nu vin singure pe rețele sociale. După ce Google vede o nouă postare, roboți de la Yahoo și Bing se vor alătura eforturilor de scanare.

Nu numai că vor trage mesajul în sine, dar vor indexa și articole conexe și link-uri.

Vizibilitate mai mare prin clasarea profilurilor de rețele sociale în SERP

Profilele de pe social media sunt mai personale decât website-urile corporative. Sunt printre primele rezultate ale căutării pe care oamenii le văd când navighează pe web.

Activități pe rețele sociale care afectează indirect optimizarea SEO

Să ne uităm acum la avantajele SEO care rezultă din interacțiunile utilizatorilor pe social media:

Îmbunătățirea implicării, vizibilității și duratei de viață a conținutului

Social media vă poate afecta indirect eforturile SEO, ajutându-vă să promovați un conținut. Este posibil să aveți o mulțime de articole uimitoare. Însă, pot colecta „praf digital” pentru totdeauna dacă nu le puneți în fața oamenilor.

Facebook este utilizat de 76% dintre utilizatorii săi pentru a găsi conținut nou de citit. Devine un loc minunat pentru diseminarea unui număr imens de oameni care chiar îl pot împărtăși.

Având în vedere această acțiune, backlink-urile de pe rețele sociale pot îmbunătăți rata de respingere. Se pot îmbunătăți ratele de implicare, timpul la fața locului, numărul de comentarii etc.

Un alt punct este că durata de viață a articolelor de pe blog se bazează mult pe motoarele de căutare. Să spunem că aveți un articol grozav de acum un an pe pagina zece a blog-ului dvs.

Nu există nicio șansă de a fi observat decât dacă oamenii vor depune un efort ca să-l găsească. Chiar și atunci există concurență pe motoarele de căutare.

Însă, puteți să repostați vechiul articol de „aur” de pe blog pe rețele sociale. Puteți chiar să vizați anumite categorii de audiențe. Acesta va ajunge în partea de sus, unde se angajează și conduce traficul către website-ul dvs.

Dacă ați postat corect un conținut relevant acesta poate fi ridicat în SERP.

Creșterea oportunităților de link building natural

Conținutul relevant este distribuit mai mult și obține mai multă expunere. Înseamnă mai multe oportunități pentru conținutul dvs. de link building natural.

Puteți spori în continuare șansele dvs. de a primi link-uri de intrare. Participați la discuțiile de pe forumuri online. Găsiți locurile unde utilizatorii dvs. țintă publică întrebări sau recenzii despre produse similare cu ale dvs.

Creați un profil cu autoritate, indicând numele mărcii și link spre website în descriere.

Oferiți răspunsuri și comentarii valoroase și cuprinzătoare, în mod evident nu comentarii publicitare. Adăugați un link spre website-ul dvs. astfel încât oamenii să învețe și mai multe.

Acest tip de activitate poate contribui la eforturile dvs. de optimizare SEO. Creșterea gradului de conștientizare a mărcii, conducerea traficului țintit și creșterea clasamentului.

Trebuie menționat că marea majoritate a legăturilor de pe rețele sociale sunt de fapt „nofollow” (nu „dofollow”). Cu toate acestea, asta nu înseamnă că nu pot susține eforturile de optimizare SEO.

Crearea conștientizării mărcii prin profiluri de pe rețele sociale

90% din oameni primesc informații din recenzii online. Un procent extraordinar de 85% au încredere în ele, atât cât au încredere într-o recomandare personală.

19% dintre oameni își bazează deciziile de cumpărare pe postările de pe Facebook. Între timp, 18% se bazează pe recenziile de pe YouTube. Adunați-le pe cele două și veți obține un potențial mare de rezultate pozitive.

Social media ajută mult branding-ul, dar poate face multe și pentru optimizare SEO, indirect. Profilurile de pe aceste rețele sociale pot ajuta la atragerea potențialilor clienți.

La rândul lor, fac cunoștință cu marca dvs. Potențialii clienți trebuie să audă și să vadă mesajul de aproximativ 7 ori înainte de a decide să cumpere.

Odată ce oamenii încep să vă observe în rezultatele căutării, vor fi mai puțin ezitanți să dea click. Astfel, va conduce mai mult trafic organic spre website-ul dvs. Vă ajută să vă identificați brand-ul de căutare.

Profitarea la maximum de parteneriatul dintre Google și Twitter

Nu se cunosc foarte multe despre acest acord de parteneriat. Sau ce înseamnă pentru viitorul dintre rețele sociale și optimizare SEO. Știm însă că atunci când căutați un brand pe Google, tweet-urile relevante apar în SERP.

Faptul că tweet-urile apar în SERP poate să nu afecteze SEO. Dar amplifică autoritatea, conștientizarea mărcii și eforturile de link building.

Există o serie de moduri în care puteți utiliza acest parteneriat în avantajul dvs. Vom aborda acest lucru atunci când vom discuta despre optimizare.

Mai multă implicare a clienților prin interacțiuni sociale simple

Pe rețele sociale rezultatele sunt mult mai rapide decât pe website-urile corporative. Oamenii nu se tem să greșească.

Doriți să efectuați o cercetare de marketing? Să cercetați audiența dvs. sau să interacționați cu publicul în orice alt mod? Nu există niciun loc mai bun decât platformele de socializare.

În zilele noastre, toată lumea creează sondaje pentru colectarea de feedback și de perspective. Impulsionarea deciziilor, consolidarea conexiunilor și distracția publicului pe rețelele de socializare.

Sondajul în sine ar putea să nu ajute eforturile dvs. de optimizare SEO. Dar traficul din aceste rețele sociale, urmare a click-ului pe link va juca un rol în influențarea clasamentului.

Nu încercați acest lucru acasă: tehnicile SMM de Black Hat

După cum vedeți, social media poate face destul de mult pentru SEO atât direct, cât și indirect. Important este să vă puneți la lucru.

Vă vine ideea de a vă îmbunătăți performanța SEO peste noapte pe aceste rețele sociale? Țineți cont că pot exista multe consecințe extrem de grave.

Așa cum se întâmplă în SEO, există și metode neetice de promovare în SMM. Acestea sunt cunoscute sub numele de „black hat”. Să aruncăm o privire la câteva exemple:

  • achiziționarea de like-uri false, adepți sau abonați;
  • distribuirea link-urilor nesigure;
  • folosirea software-ului de auto-urmărire;
  • crearea de conturi false pentru a obține mai multe like-uri, share-uri sau comentarii;
  • crearea de conturi false ale concurenților pentru recenzii negative;
  • publicarea unor recenzii negative false pentru concurenți sau recenzii pozitive pentru brand-ul dvs.

Dacă ați decis să obțineți un câștig rapid prin astfel de metode, ar fi bine să vă gândiți din nou. Tactica SMM „black hat” vă poate oferi rapid un impuls, pe termen scurt.

Însă, pe termen lung, cu siguranță, veți face mai multe daune eforturilor SEO. Poate avea de suferit și marketing-ul de social media și imaginea de brand, în general.

Încercați să evitați orice modalitate de a juca o carte pe SMM. Există câteva lucruri pe care le puteți lansa și vă puteți îmbunătăți prezența pe rețele sociale. Ceea ce ne duce la următorul punct, resectiv optimizarea profilurilor de social media.

Îmbunătățirea prezenței pe rețele sociale pentru a câștiga în SEO

Ce puteți face pentru a obține beneficii SEO și mai multă vizibilitate din prezența dvs. de socializare? Citiți mai departe pentru a afla informații despre acest subiect.

Consolidați profilurile de pe diversele rețele sociale

Creați o imagine clară și consistentă a mărcii dvs. pe toate canalele de social media. Astfel, o să obțineți mai multă recunoaștere. Scrieți descrieri bogate care sunt distractive de citit pentru oameni, nu pentru roboți.

Nu uitați să aveți întotdeauna un link îndreptat către website-ul dvs. În acest mod puteți genera mai mult trafic organic și vă puteți îmbunătăți performanța SEO.

Publicați actualizări periodice de conținut

Nu creați doar un cont de social media și cu asta ați terminat activitatea. Oferiți publicului dvs. informații regulate, de calitate și actualizări ale mărcii. Toate acestea, în funcție de platforma de socializare pe care o utilizați.

Calitatea este întotdeauna mai importantă decât cantitatea.

Creați conținut viral pentru rețele sociale

Optimizați postările pe rețelele de socializare pentru un potențial maxim de distribuire. Realizați titluri grozave, folosiți imagini atrăgătoare, hashtag-uri și solicitați o distribuire. Poate veni ca o surpriză, dar această tactică de fapt cu asta se ocupă.

Optimizați website-ul pentru acțiuni sociale

Faceți mai ușor accesul persoanelor de pe website-ul companiei dvs. pe rețelele de socializare. Trebuie să aveți o copie excelentă, imagini atractive pentru Google Images sau videoclipuri pentru YouTube. Dar, mai ales, trebuie să aveți pictograme de distribuire pe aceste rețele sociale.

Utilizați Open Graph Protocol pentru postările din social media

Open Graph este un protocol care vă permite să controlați aspectul postărilor de pe social media. Poate să distribuie articole de pe website-ul dvs. Este un set de meta-taguri care structurează informațiile. Un titlu, o descriere, o previzualizare într-o postare.

În acest mod se pot obține mai multe click-uri și distribuiri.

Implicați-vă publicul în activitatea pe care o desfășurați

Ați avut grijă de punctele menționate anterior. Trebuie să vă implicați activ în interacționarea cu publicul dvs. de pe social media pentru beneficii SEO.

Răspundeți la comentariile din conținutul dvs. Arătați algoritmilor de social media că nu aveți un cont inactiv. Asociați-vă cu persoane influente, acordați atenție presei locale și împărtășiți conținutul lor.

Participați pe forumuri de actualitate pentru a atrage mai multă atenție. Continuați să adăugați conținut nou și de calitate pentru a rămâne mereu vizibil.

Managementul reputației motorului de căutare (SERM)

92% dintre cumpărători caută în mod regulat informații despre mărci în recenzii online. Aproape jumătate aleg să nu facă afaceri cu o marcă din cauza recenziilor online negative. Menținerea reputației mărcii dvs. este crucială.

Uneori, companii sau persoane fizice pot lăsa un comentariu negativ despre un brand online. Este momentul când SERM intră în centrul atenției.

Nu există nicio altă modalitate de a șterge acea recenzie negativă? Puteți fi sigur că poate fi scoasă din SERP prin recenzii pozitive sau neutre. Ce modalitate mai bună de a face asta dacă nu prin folosirea profilului de social media?

Profilul din diverse rețele sociale se află printre primele rezultate ale căutărilor de marcă. Este locul perfect pentru a combate comentariile negative. De asemenea, este primul lucru pe care trebuie să-l caute specialiștii SERM.

Concluzie

Se observă o concentrare sporită a motoarelor de căutare pentru conținut de calitate. Semnalele din diversele rețele sociale sunt încet, dar sigur, o cale de a deveni oficial un factor de clasare.

Companiile cu o prezență socială puternică le depășesc pe cele care nu sunt. În termeni de optimizare SEO sunt, în general, mai acceptate și au mai multe recomandări ale clienților. În final, beneficiază de rate mai mari de conversie.

Interacțiunea cu clienții pe rețelele de socializare este deosebit de importantă. Puteți obține valori de implicare mai pozitive care să conducă la poziții mai ridicate în SERP.

La urma urmei, natura personală a rețelelor de socializare face ca mulți oameni să aibă încredere în ele. Tot mai mulți tineri folosesc internetul exclusiv pentru social media. A devenit mijlocul lor preferat de comunicare.

Puteți face un pariu sigur că mâine vor crește pentru a deveni potențiali cumpărători.

Platformele de socializare continuă să crească în importanță. Tot mai multe persoane vor apela la ele pentru asistență în luarea deciziilor de cumpărare. Nu uitați! Dacă oferiți oamenilor valoare, Google o va recunoaște în cele din urmă.

Sporiți-vă traficul organic și conversiile prin căutare, folosind puterea rețelelor de socializare.